Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Webinaari 4.3.2022 USM, Mikko Ahonen

Lämpimästi tervetuloa ItSMF:n webinaariin 4.3.2022, klo 9.00-10.00!

Ohjelma:

  • 08:45-09:00 Kirjautuminen webinaariin
  • 09:00-09:05 ItSMF avaus 
  • 09:05-10:00 Palveluprosessit haltuun yksinkertaisesti USM:n avulla, Mikko Ahonen

Palveluprosessit haltuun yksinkertaisesti USM:n avulla

Ongelmia palveluiden hallinnassa ja johtamisessa? Tuntuvatko nykyiset viitekehykset kuten ITIL kankeilta ja vaikeilta? Minne päivittäinen työ suurine volyymeineen katosi palvelujohtamisesta?

ITIL:n kehityksessä pitkään mukana ollut Jan van Bon on kehittänyt yksinkertaisen systeemin, jolla palvelut saadaan hallintaan. Hän on ajatuksella perehtynyt systeemiajattelua hyödyntäen miksi palvelujohtamisen prosessien suunnittelu on ollut vaikeaa kaikki nänä vuosikymmenet ja millä lähestymistavalla ja logiikalla tekemisen osuus eli prosessit kannattaa nähdä ja suunnitella. Avain oivallukseen on prosessin idean ymmärtäminen ja kontekstin erottaminen siitä. Kun prosessi itsessään on mietitty ja oivallettu niin sen kontekstuaalinen soveltaminen on huomattavasti helpompaa ja samalla syntyy hyvä arkkitehtuuri palveluiden johtamisella. 

Tässä webinaarissa esitellään USM, Unified Service Model, joka tiivistetysti kuvaa kuinka itse prosessien osalta palvelujohtamisen tekemiset voidaan hoitaa viidellä prosessilla ja kahdeksalla työnkululla. USM ei korvaa viitekehyksiä ja niiden parhaita käytäntöjä vaan auttaa niiden hyödyntämistä ratkaisemalla prosessien perusidean oivaltamisen. Tämä helpottaa huomattavasti eri viitekehyksien kuten ITILin hyvien käytäntöjen tehokasta ja vaikuttavaa hyödyntämistä organisaatioissa.

USM:n pääarkkitehtina on toiminut pitkän linjan palvelujohtamisen asiantuntija JAN VAN BON ja sen sisältö on vapaasti hyödynnettävissä ja suurimmaksi osaksi ilmaiseksi ladattavissa osoitteessa: HTTPS://USM-PORTAL.COM/THE-SURVUZ-FOUNDATION/?LANG=EN

Puhuja: 

Mikko Ahonen 

Mikko Ahonen on pitkän linjan ammattilainen, joka on perehtynyt USM:ään hakiessaan työkaluja palvelujohtamisen kehittämiseen asiakkaidensa organisaatioissa. Osana perehtymistä hän on tiivistänyt kokemansa perehdytysjulkaisuun, joka on ladattavissa ilmaiseksi USM:N SIVUILTA

Mikko Ahonen LINKEDINISSÄ.

 

Webinaarin tallenne on katsottavissa tästä.

Asiasanat