Webinaari 6.5.2025 klo 10:30-11:30
Onko Service Management Office (SMO) vain operatiivinen tukitoiminto vai strategisen palvelujohtamisen moottori? Tässä webinarissa pureudutaan SMO:n rooliin ja suunnitteluun eri tasoilla – operatiivisen, taktisen sekä strategisen johtamisen näkökulmasta.
Käymme läpi, millaisia odotuksia SMO:lle asetetaan, ja miten niiden ristiriitaisuudet voivat muodostaa sudenkuoppia organisaatiolle. Saat myös konkreettisia vinkkejä yleisimpien virheiden välttämiseksi ja SMO:n toteuttamisesta niin, että ne tukevat organisaation tavoitteita parhaalla mahdollisella tavalla. Webinaaria varten toteutettiin tammikuussa 2025 kysely, jonka tulokset käydään läpi esityksen lomassa.
Tämä webinaari on suunnattu kaikille, jotka
-
Pohtii, onko SMO ratkaisu oman organisaation palvelujohtamisen haasteisiin.
- Pohtii, miten SMO voi toimia linkkinä operatiivisten ja strategisten tavoitteiden välillä.
- Etsii tapoja osoittaa SMO:n arvo organisaation johdolle ja muille sidosryhmille.
- Hakee käytännön vinkkejä SMO:n jalkauttamiseen ja sitouttamisen lisäämiseen organisaatiossa.
- Haluaa kuulla muiden organisaatioiden kokemuksia ja oppeja parhaista käytännöistä.
- Tavoittelee tehokkaampaa resurssien hallintaa ja prosessien yhtenäistämistä.
Puhujat:
Katriina Kovalainen
Katriinalla on yli 25 vuoden monipuolinen kokemus IT-palveluista kattaen useita eri rooleja sekä palveluntarjoajien että yritysten tietotekniikkaorganisaatioissa. Katriinan asiantuntemuksen ytimessä ovat palvelunhallinta, palvelun suunnittelu ja näiden strategioiden menestyksekäs toteuttaminen erilaisiin ITSM-työkaluihin.
Jani Palmu
Jani on toiminut erilaisissa palvelujohtamisen tehtävissä 2000-luvun alusta lähtien. Janilla on laaja kokemus eri teknologiaratkaisuista, prosessi- ja johtamismalleista. Päivätyökseen Jani vastaa Justinin toimitusjohtajan pestin lisäksi kaupallisista operaatioista.